طب سنتی

بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنید/ قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت‌های رحمی

قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های زنانه/ عفونت‌های رحمی را بدون دکتر و دارو درمان کنید/بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنیدطب‌ سنتی از دوران‌های گذشته برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و این طب کهن روش‌های درمانی مختلفی برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های مربوط به زنان دارد.

در اینجا ما برخی روش‌های درمان طبیعی بیماری‌های زنان را بیان می‌کنیم؛ بارداری یکی از دوران‌های زندگی خانم‌ها محسوب می‌شود که عوارض بسیاری به دنبال دارد یکی از این عارضه‌ها بروز ترک‌های پوستی بر روی شکم است که به کمک برخی روغن‌ها مانند روغن بادام شیرین می‌توان از ترک‌های پوستی شکم به دلیل بارداری‌ جلوگیری کرد، برای رفع ترک پوستی دوران بارداری با استفاده از روغن‌های گیاهی به مدت ۳ تا ۶ ماه می‌توان این عارضه را برطرف کرد.

خارش ناحیه تولید مثل‌ در خانم‌ها یکی از بیماری‌‌‌های زنانه محسوب می‌شود که زنان بسیاری گرفتار آن می‌شوند یکی از ساده‌ترین‌ روش‌ها برای درمان این بیماری زنانه استفاده از روش‌های طبیعی و طب سنتی است.

با این گیاه عفونت رحمی را درمان کنید

یکی از داروهای طبیعی برای رفع عفونت زنانه استفاده از شربت پونه است، این شربت به دلیل خاصیت ضد میکروبی به از بین بردن عفونت‌های رحم، مجاری ادراری و کلیه‌ها کمک بسیاری می‌کند.

کافیست پونه خشک شده را ۲ ساعت در عرق آن بریزید و پس از ۳ تا ۵ دقیقه جوشاندن‌ آن را از صافی بگذرانید و این ترکیب را با عسل مخلوط کنید سپس دو تکه یخ و چند قطره آب لیمو به سرد شده آن اضافه کنید و این شربت را روزانه تا ۳ لیوان بنوشید.

روغن پونه کوهی نیز در درمان عفونت رحم بسیار مؤثر است زیرا دارای خاصیت‌ ضد قارچی قوی است که می‌تواند به از بین بردن قارچ در ناحیه تولید مثل زنان کمک کند.

بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنید/ قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت‌های رحمی

سرکه فرمولی برای درمان یک بیماری زنانه

سرکه یکی از مواد طبیعی برای درمان عفونت رحم محسوب می‌شود برای از بین بردن عفونت همراه با خارج کافی است تا یک لیوان سرکه را در ۳ لیتر آب بجوشانید و روزی نیم ساعت در آن بنشینید. این روش به از بین بردن عفونت همراه با خارش بسیار کمک کننده است.

بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنید/ قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت‌های رحمی

دردهای قاعدگی را این گونه تسکین ببخشید

رازیانه‌ یکی از مواد طبیعی برای درمان درد قاعدگی‌ محسوب می‌شود کافی است تا هر شب یک لیوان عرق رازیانه که با یک قاشق مرباخوری‌ عسل ترکیب شده است در طول ماه به جز ایام قاعدگی‌ مصرف کنید و این روش طبیعی را ۳ ماه ادامه دهید تا درد قاعدگی از بین برود.

در صورتی که در دوران قاعدگی‌ از درد شدید رنج می‌برید با یک درمان اورژانسی طبیعی می‌توانید درد را به سرعت تسکین بخشید در این روش درمانی کافی است تا دم کرده دارچین و زنجبیل‌ را بنوشید.

بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنید/ قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت‌های رحمی

درمان طبیعی کیست و تنبلی تخمدان

برای درمان مشکلات مرتبط با تخمدان‌ها از قبیل تنبلی تخمدان، کیست تخمدان، مشکلات هورمونی‌ و فیبروم‌ استفاده از عرق رازیانه‌ را درمان‌گران طب سنتی توصیه می‌کنند کافی است تا هر شب یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری‌ عسل در تمام طول ماه به جز ایام قاعدگی‌ بنوشید در دوران قاعدگی توصیه می‌شود تا روزی ۲ قاشق مرباخوری‌ ترکیب ۳ واحد عسل به همراه یک واحد سیاه دانه نیم کوب شده را صبح و شب مصرف کنید.

بی اختیاری ادرار را با سیاده دانه برطرف کنید

بسیاری از خانم‌ها به ویژه زنان در سنین بالا از مشکلات ادراری چون بی اختیاری یا عفونت ادرار رنج می‌برند برای درمان طبیعی این مشکلات کافی است تا روی کلیه‌ها و زیر شکم را با روغن سیاه دانه ماساژ دهیم همچنین مصرف موادغذایی‌ با طبع گرم به ویژه ارده‌ با شیره انگور توصیه می‌شود.

بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنید/ قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت‌های رحمی

درمان عفونت و خرش با انار

انار یکی از میوه‌هایی است که پوست آن در از بین بردن عفونت و خارش ناحیه تولید مثل در زنان بسیار مؤثر است برای استفاده از این روش طبیعی کافی است تا ۳۰ گرم پوست انار را در ۷۵۰ میلی لیتر آب بریزید و ۵ دقیقه این ترکیب را بجوشانید پس از اینکه ترکیب خنک شد آن را صاف کنید و ناحیه تولید مثل را با این مخلوط شست‌وشو دهید.

 

دکتر مصطفی صالحی

دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - متخصص طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن