مقالات

تدابیر پسردار شدن بر اساس طب سنتی

۱- تشخیص مزاج همسران توسط پزشک متخصص طب سنتی و در صورت نیاز اصلاح مزاج آنان بر اساس جنسیت جنین
۲- تغییر رژیم غذایی پدر و مادر حداقل سه ماه قبل از بارداری به سمت رژیم غذایی گرم
۳- توصیه های غذایی :
الف) مصرف آش های سبک و ساده که در آنها از برنج و گوشت و سبزی های گرم استفاده شود ، مصرف خورشت های گرم مانند خورشت فسنجان، خورشت به و خورشت کدو زرد ، حلیم گندم به همراه ادویه جات گرم ، خوردن تخم پرندگانی مانند کبک و بلدرچین ، خوردن غذاهایی شورتر از قبل در این سه ماه ، مربای شقاقل و مربای زنجبیل ،حلوا ،ارده
ب) مصرف سبزیجات گرم مانند: اسفناج ، ریحان ، تره ، پیاز ، پیازچه ، سیر تازه ، فلفل ،کرفس ، نعنا ، شاهی و کنگر
ج) مصرف میوه های گرم مانند: انجیر، انگور شیرین ، به ، خرما ، سیب شیرین ، گلابی ، خربزه ، بلوط
د)مصرف روغن های گرم مانند : روغن کنجد ، بادام شیرین ، زیتون ، روغن حیوانی
هـ) مغزها و تنقلات طبیعی مانند : مغز فندق ، گردو ، بادام درختی ، پسته ، کشمش و مویز
و) مصرف ادویه جات گرم مانند : زعفران ، زنجبیل ، فلفل ، زیره ، دارچین ، تخم کرفس ، تخم شلغم ، انیسون ، تخم هویج
ز) نوشیدنی های گرم مانند : شیره انگور ، شربت عسل ، شربت گلاب و زعفران
ح) حبوبات گرم مانند : نخود و غذاهایی مانند نخود آب و فلافل که با نخود درست می شود.
خ)مصرف گوشت های گرم مانند : بره ، آهو ، گنجشک ، بلدرچین ، شتر ، سار
۴- پرهیزات غذایی عبارتند از : پرهیز از غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو ، لبنیات ، عدس ، باقالی ، سماق ، ترشی جات و سرکه ، کیوی ، خیار ، کاهو ، کدو سبز ، گشنیز ، ماء الشعیر ، نوشابه ، بستنی ، نسکافه ، میوه های ترش مانند انار ترش و لیمو ترش ، آب یخ و تمام نوشیدنی های خنک ، فست فود ها و غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند ، ماکارونی
۵- در دوران قاعدگی از روز اول تا سوم، روزی یک قاشق غذاخوری تخم هویج را در یک استکان آب جوش دم کرده و بنوشید.
۶- دو قاشق مربا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل نموده یک ساعت قبل از مقاربت هر دو نفر ناحیه تناسلی خود را با آن شستشو دهند .
۷- استفاده از تب گیر (دماسنج) : در ماه هایی که رژیم غذایی خاص را رعایت نموده اند، مادر هر روز صبح قبل از خروج از رختخواب دمای بدن خود را به وسیله تب گیر اندازه گیری کرده و در نموداری یادداشت نماید. روزی که دمای بدن زیادتر از روزهای دیگر بود (معمولاً نیم درجه) بایدگفت یک روز قبل از آن عمل تخمک گذاری صورت گرفته است. بنابراین یک روز قبل از بالا رفتن درجه حرارت و دو روز بعد از آن احتمال پسر شدن بیشتر است و پس از آن روزها ، احتمال دختر شدن بیشتر می گردد.
۸- استفاده از ph سنج (بیبی تست) : یک نوار ph سنج را از داروخانه تهیه نموده و قبل از نزدیکی در واژن قرار دهید. اگر نوار سبز تیره شد، محیط واژن قلیایی است و احتمال پسر شدن بیشتر است و زمانی که نوار نشانه سبز تیره نداشت احتمال دختر شدن بیشتر است.
۹- بهترین زمان نزدیکی برای بارداری در زمان تخمک گذاری است و بهتر است پدر حدودا دوازده روز قبل از آن نزدیکی نداشته باشد و سپس سه شب متوالی (یعنی از شب تخمک گذاری به مدت سه شب) نزدیکی داشته باشد.
۱۰- زمانی نزدیکی انجام شود که هر دو تمایل داشته باشند. ملاعبه و معاشقه و خوشحالی و نشاط در قبل و بعد و حین نزدیکی توسط والدین صورت پذیرد.
۱۱ – فکر و خیال پدر و مادر در حین نزدیکی ، تاثیر زیادی دارد ، بنابراین آرامش داشته باشید و هر دو در زمان نزدیکی چهره پسر زیبایی را تصور کنید.
۱۲ – هنگام نزدیکی زن روی پهلوی راست خوابیده باشد،که نزول منی به جانب راست صورت گیرد و پس از انزال حداقل به مدت ده دقیقه جدا نشوید ، سپس زن باسن را برای چند دقیقه به صورتی که پشت در شیب افتد ، بلند کرده و پس از آن روی پهلوی راست ران ها را به هم چسبانیده و به سمت شکم خم کرده و حداقل به مدت یک ساعت بخوابد.
۱۳ – باردار شدن در فصل بهار به علت برانگیختگی طبیعی و تقویت قوا احتمال تشکیل جنین پسر را بیشتر می کند.

دکتر مصطفی صالحی

دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - متخصص طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن